En kväll.

Kom precis hem ifrån Herrgår´n. Jag, Karate, Bäck och Håret gick ut och skulle ta en öl. Det blev fyra. Men det var trevligt. Vi kastade pil och pratade ut. Jag har alltid kunnat prata med Karate om allt. Skönt att ha någon sån. Bäcken blev lite röd om kinderna när jag pratade om helgen. Han var visst inte helt nöjd med sitt samtal i lördags.

Det är något speciellt med henne. Den här gången möttes vi i köket. Jag stod och bredde några mackor, hon gjorde en kopp kaffe. Min huvtröja satt ännu bättre på henne den här gången.

Det blev ett skönt avbrott i tenta-perioden. Härligt att inte behöva tänka på sannolikhetsläran hela tiden.
Karate hade också lite strul med tjejer, han hade träffat någon i fredags. De hade gått tillsammans till Statoil, då hade han frågat om hon skulle följa med hem. Det skulle hon inte. Men, dagen efter hade han hittat ett mobilnummer i fickan. Han har inte vågat ringa än.

Vi fortsatte där vi slutade senast. Musik, alltså. Jag hade rätt - hon gillade Morrissey. Men hon tyckte att Smiths var bättre. Det kändes lite i magen när hon sa det, jag har inte hört någon annan (förutom mig, såklart) som tycker så.

Dagens låt: Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken (Jag kan inte se längre än till min egen näsa för tillfället)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Med överseende skulle man kunna säga att synen av dina kläder på någon annan är liiite längre än din näsa räcker. Iaf vid första anblicken.

Postat av: fredriks bäste vän

Johanna, du ska inte tro på allt som fredde skriver, har du träffat honom i egen hög person förresten?
Fredde, jag pratade med hon, du verkar ha gjort starkt intryck iaf.

2007-03-14 @ 15:39:20
Postat av: fredriks bäste vän

Johanna, du ska inte tro på allt som fredde skriver, har du träffat honom i egen hög person förresten?
Fredde, jag pratade med hon, du verkar ha gjort starkt intryck iaf.

2007-03-14 @ 15:39:38
Postat av: Johanna

Hälsningar till Fredriks bäste vän... Eftersom allt som sägs o skrivs o upplevs alltid är subjektivt, så kanske du ska fråga Fredrik om han också upplever att du är hans bästa vän... Jag tror nämligen att det är jag som är det. ;)

2007-03-14 @ 21:07:30
URL: http://joyli.blogg.se
Postat av: Freddie

Det är inte alltid det man ser vid första anblicken som är sanningen. Men den här gången var det nog så. Kanske.

2007-03-14 @ 23:04:46
URL: http://freddelarsson.blogg.se
Postat av: Johanna

Fast nu gällde det ju inte sanningen... Bara längre än din egen sanning. Kanske. Eventuellt. Eller så var det nåt annat.

2007-03-15 @ 00:07:59
URL: http://joyli.blogg.se
Postat av: fredriks bäste vän

Bästa vän... Heter man johanna måste suffixet ovanpå bäst bli ett "a" och inte "e".
Nå, har du träffat honom?

2007-03-15 @ 15:38:42
Postat av: Johanna

Eftersom jag heter Johanna var det självklart underförstått att jag är hans bästa vän (visste inte att du behövde få det utskrivet). Men ett namn som "Fredriks bäste vän" får onekligen mig att tänka på en man... Iaf eftersom denne man verkar behärska svenska språket. Jodå, Finspång är inte så långt bort. Vi ses hela tiden.

2007-03-15 @ 18:10:48
URL: http://joyli.blogg.se
Postat av: Johanna

Oh... Nu såg jag... Ber om ursäkt för att jag antydde att du var en flicka häromdan.(slog upp det i SAOL o ja, det fick skrivas så)

2007-03-15 @ 18:14:17
URL: http://joyli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback