En konstig natt.

Ja, det var precis vad det var. Jag gick runt nere i Boulongern, gick in på kyrkogården och blev kvar där. Fastnade i tankar om livet. Livet och döden. Det dyker upp frågor som man facineras av. Hur många olika människoöden det finns. Hur allting egentligen kan fungera. Hur ärligt och ofrånkomligt det är, livet. Efter kyrkogården och de djupa tankarna blev det tillbaka genom parken, förbi kraftverksbron och upp till Kungsbäck.

Efter att solen hade gjort några försök att gå upp klarade den det till slut och färgade himlen lila. Det var som vanligt mycket vackert. Varför har man lagt den finaste tiden på dygnet när samhället är tänkt att sova?
Det är en fråga jag har frågat mig mer än en gång.

Sen gick jag hem och blev tårögd till Tracy Chapman. Det har också hänt mer än en gång.

Dagens Låt: The Plan - Daybreak (Lila himmel, fuktig luft och ensamhet tillsammans med måsarna. På takåsarna.)

P.S Jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med ovan nämnda
Dagens Låt. Där har ni en musikkoppling som heter duga. Tycker jag i alla fall. D.S

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kom tillbaka, jag började ju vänja mig vid dig igen.

Postat av: Johanna

FREDRIK!

2008-08-05 @ 23:24:57
URL: http://joyli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback