Cigaretter

Jag har funderat lite på att sluta röka. Sluta röka, bli nyttig och börja träna. Eller i alla fall sluta röka. Så det har jag försökt med. Man säger att snus är ett bra substitut. Då ljuger man.

Det var såklart HON som jag hörde av mig till. En dålig idé? Visst. En fortsättning ner i fördärvet? Tveklöst.


Att försöka sluta mitt under brinnande fotbolls-EM var väl kanske inte helt genomtänkt. Ner sedan Sverige var ofina nog att torska mot Björnen så rök det en dosa Göteborgs Rapé i väggen. Inte heller så genomtänkt. Snus gör sig bättre under läppen än under mattan, har jag fått veta.

Men ändå. Så svårt att hålla sig därifrån. Jag dras mot det som en nattfjäril mot en glödlampa.
Svaret kom när jag var ute och gick igår. Det pep till i fickan samtidigt som jag svängde in på Tredje Tvärgatan. Jag läste det, log lite och tände en Johnny. Fuck snus.

Men det var plågsamt att se den förbannade matchen. Ryssar som sprang i åttor kring svenskar. 
Sämst av alla var... Jennifer Wegerup. Avgå Aftonbladet!

 Dagens Låt: Markus Krunegård - Ibland Gör Man Rätt Ibland Gör Man Fel (Handlar det om Sverige-Ryssland eller om tveksamma SMS? Man vet inte.)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Om man ler i samband med tveksamma sms så var det rätt. När Sverige får stryk ler jag inte alls, däri ligger felet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback