Asfalt vs. blommor

Idag tog sensommaren slut och hösten började. Allting hände på en och samma dag. Väldigt exakt. När jag gick till skolan imorse fanns det fortfarande lite sommar i luften. Det gjorde det verkligen inte när jag gick hem. Då grinade hösten mig i ansiktet.

Det kanske är just det, hösten. Det är kanske den som får mig att dras till henne igen. Eller så är det så att jag bara vill ha det jag inte kan få. Men förmodligen hösten. Hösten och lukten av blöt asfalt. Jävla årstid.

Dagens Låt: Moneybrother - Brännö Serenad (Jo, det ska vara Moneybrother. Och vad vet man egentligen om kärleken?)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Om man vill ha dagens låt... Så är du också rätt man för jobbet ;)

Postat av: tove

Ja, vad vet man egentligen? Men du har rätt, det finns ju en person som kan sjunga kärleken så den bränner i hjärtat på åtminstone mig.

2007-09-21 @ 13:44:53
URL: http://tovestrosor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback