Helena Bergström

Sitter framför teven efter en lugn helg. HON är hemma hos mamma och pappa, vilar upp sig lite.
Becken fylleringde imorse, vid sextiden. Han undrade om jag inte skulle komma förbi, alla de andra på efterfesten började vika ner sig, slänga in handuken.

Vi möttes imorse i trappuppgången. Solen värmde som den bara gör tidigt på morgonen, den skickar ut varm kalluft. Jag var på väg ut, hon på väg hem. Hon tittade mig i ögonen ett par sekunder. Sen log hon.

Det hade varit en rolig grej, att dra hem till Beck. Komma dit vid halv sju och styra upp festen igen. Nu blev det inte så. Jag la mig igen, men kunde inte somna om. Klockan var för lite för att det skulle ha börjat barnprogram, men för mycket för att det fortfarande skulle vara nån dålig action på femman. Så jag tankade upp poden och bestämde mig för en morgonpromenad.

The Killers Mr. Brightside strömmade ut genom hörlurarna när jag log tillbaka. Hon blev inbjuden på frukost.
Efter en kopp snabbkaffe gick vi in på mitt rum och pratade. Hon gick igenom mina skivor och jag fick med beröm godkänt. Fick en guldstjärna för New York Dolls. Hon gillar tydligen Morrissey.


Dagens Låt: Colin Hay - Waiting For My Real Life To Begin (Kollar på "Paradiset", Helena Bergström pratar om att skaffa ett nytt liv. Det kanske jag också borde göra.)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gör inget idag som du kan skjuta upp till i morgon.

Postat av: Freddie

I (över)morgon är första dagen på resten av mitt liv...

2007-03-13 @ 00:21:05
Postat av: Johanna

The day after tomorrow...

2007-03-13 @ 10:20:53
URL: http://joyli.blogg.se
Postat av: Johanna

The day after tomorrow...

2007-03-13 @ 10:20:57
URL: http://joyli.blogg.se
Postat av: Johanna

Fast ingenting är gratis vet du ;)

2007-03-13 @ 19:03:27
URL: http://joyli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback