En morgon.

Imorse var luften sådär klar och ren som den bara är på morgonen. Det var bara jag och fiskmåsarna som var uppe och såg på när staden vaknade till liv efter en, till synes, ruffig fredagnatt.
Jag mötte två tjejer när jag var på väg hem längs Ruddammsgatan, vi delade på några cigg. De var på väg hem från en efterfest och hostade när de rökte mina Davidoff.

Jag har pratat lite med Sandra under sommaren. Inte mycket, utan lite. Det kändes stelt, på något sätt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag borde nog tycka att det inte är så bra, men förmodligen vore det bra att vara själv ett tag.
Fredde Larsson - mol allena. Smaka på den.


Istället för att gå hem så följde jag vägen fram till Kungsgatan och gick upp mot söder. Söderbacken låg helt stilla, jag mötte inte en enda människa på hela vägen. Bara en tom buss. Jag vek av in på Brunnsgatan och satte mig ner för att ta en till ciggarett. Sedan bestämde jag mig för att ta mig neråt city igen, så jag tog Gustavsgatan ner till ån, gick över bron och lade mig för att vila i Kvarnparken. Jag tände en till ciggarett och såg de två tjejerna som jag hade mött tidigare under morgonen. De visste inte riktigt var de skulle, de var här och hälsade på sina kusiner. I vanliga fall bodde de i Halmstad. Innan jag visade dem var de skulle så satte vi ner. De bjöd på godis, jag på tobak.
Jag kunde inte undgå att tänka på låten "New Slang" med The Shins. Det kändes som om den hade passat bra in.
När de hade hostat klart så gick vi åt varsina håll. De gick upp längs med ån medan jag tog omvägen genom Boulongern för att komma hem.

Dagens Låt: The Shins - New Slang (Det bara måste bli den idag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback