Tour de Ski.

Det är ruggigt skönt att vara kvar i Gävle. Låta mamma ta hand om en, få lagad mat två gånger om dagen.
För jävla härligt.

Mina skor gjorde klackljud mot den kalla betongen i trapphuset. När jag kom ut så hade soluppgången färgat himmelen röd och det var tyst. Så tyst som det bara blir på morgonen. Jag tog Jarlavägen ut på Brynäsgatan. Det pep till i telefonen. Sandra hade vaknat tidigt och undrade om vi skulle äta frukost tillsammans.

Jag träffade en gammal bekant på juldagen. Det var flera år sedan vi sågs, skönt att få uppdatera sig lite om vad som har hänt i Gävle medan man har varit borta. Jag hade aldrig sett henne naken förut.

Slut på gas i tändaren. Det kanske var tur, det ska nog bli mitt nyårslöfte - "sluta röka efter sex".
Man blir så rosslig i halsen. Jag ringde upp Sandra och hon frågade vad jag hade gjort igår, hon hade försökt ringt. En bortförklaring och taxiresa senare så satt vi på Lido och åt en vetekrans.

Jag måste komma på en bra och hållbar lögn till Sandra. Snart kommer jag att försäga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback