En bläcka i Blacka.

Ojoj, vilken kväll det blev till slut. Jag hade ingen aning om att det kunde gå så vilt till på Folkan. Jag visste i och för sig inte att Folkan fanns.

Hennes (Annelies) föräldrar var borta över helgen, så hon hade hela huset för sig själv. Vi förfestade där, tillsammans med några av hennes kompisar. Jag kände mig väldigt gammal. Sedan så skulle vi gå vidare och lyssna på Perikles som lirade på Folkan. Vi blev kvar hos  Annelie ganska så länge, hon bjöd på rödtjut och whisky. Direkt från pappas spritskåp.

Jag måste ta tag i mitt liv nu. Det kan inte fortsätta så här. Jag vill bara gå hem till HON och lägga mig i soffan bredvid henne och titta på någon dålig film. Det är det jag vill.

Perikles hade redan hunnit startat när vi kom dit. Jag trodde att det skulle vara några gamla fyllon som satt och beställde in det vanliga hela tiden, men ack så fel jag hade. Det är sjukt drag där, lite väl låg snittålder bara. Perikles var grymma, allsång i "Var ska vi sova inatt?" var inte att leka med. Jag hade faktiskt riktigt roligt.

Men, jag vet inte om jag verkligen vill lämna Sandra. Hon är precis en sån tjej som jag hade velat vara med innan jag började plugga. Hon har snackat om att flytta ihop.

Jag sov hos Annelie. Det blev, som vanligt, lite jobbigt vid frukosten dagen efter. Hon undrade om hon kunde få mitt telefonnummer när jag skulle gå. Jag tyckte det lät som en dålig idé.
Hon såg lite ledsen ut.

På bussen hem ringde jag och pratade med HON. Vi pratade en halvtimme.
Jag måste berätta för
Sandra. Innan jag sårar henne ännu mer. Och mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback