God jul, god jul(öl)

I år så blev det julfirande hemma i korridoren. Jag och sofia delade en flaska glögg och åt julskinka. Det var roligt, genuint roligt. Det fick mig att tänka på svunna tider.
 
HON var tomte i år. Med ett täcke som enda klädesplagg så var HON den bästa tomte på länge. Kanske den bästa någonsin. 

Det finns både köttbullar och prinskorv. Och janssons. Alltid denna jansson. Eller, det borde kanske vara versal; Jansson. Heter det då Jansson och Ansjovis? Eller kanske Potatis med alldeles för mycket Salt Fisk? Det är svårt det där med stora bokstäver.

Jag har läst mycket fint de senaste veckorna. Alldeles för fint för att jag ska slakta dessa citat här. Men, håll ögonen öppna. Förmodligen inte på den här bloggen, men lite överallt. Det lönar sig. Det kommer att fungera som (som en mycket obehaglig människa en gång ha sagt) balsam för själen. 


Förresten; på nyårsafton kommer ni att få reda på vilka som är de femton (15) bästa låtarna detta år.

Dagens Låt: The Pouges and Kirsty McColl (När Shane MacGowan skrålar ut att det är jul i ett amerikanskt fängelse så önskar jag att jag inte hade några tänder. Precis som Shane...)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nyårsafton är över... Var är låtarna?
Gott nytt år ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback