Nice (eller fint)

Nu kom jag precis hem igen, efter en kväll ute. Tog en midnattsmiddag med Karate och hans nya tjej. Hon verkade trevlig, och bekant. Det sista undvek jag att nämna till honom.

Jag ringde Sofia alldelles nyss. Hon var lite yrvaken de första minuterna, sen så lät hon glad. Tror jag. Det kan ha varit en illusion, att hon var glad, alltså. Lite som en oas i öknen. Jag ville att hon skulle vara glad, precis som att ökenfararna ville att det skulle finnas ett vattenhål mitt ute bland all sand.

Vi hade i alla fall jävligt roligt, jag och Karate. Tyvärr, måste jag säga, på Filippas bekostnad. Hon verkar trevlig. Om än en smula bekant, som sagt.

Dagens Låt: Gigi D'Agostino - I'll Fly Whit You (Ikväll fick jag en återblick av mitt "gamla" liv. Jag tyckte inte illa om allt. Inte om Karate, i alla fall)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Man skall inte tycka illa om sitt "gamla" liv... Med hjälp av det selektiva minnet kanske ens gamla liv är as good as it gets...
Jag borde uppdatera säger du...
Ska fundera på om mina tvivelaktigheter (med OCH utan alkohol) bör lämnas ut till allmänheten.
(Att hon svarade i telefonen skall tolkas till din fördel)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback